VI SES I BACKEN

ÄNTLIGEN! Nu (om cirka 5 timmar) drar jag med papi och broder till kära Val d’Isère. Vi har varit där en gång tidigare för två år sedan men systemet är stort och det finns många oinvigda backar kvar för vår del. De franska alperna är helt klart bäst och många sportlov har spenderats just där, till största del i Val Thorens. Vi flyger i alla fall från Sturup och landar i Grenoble, därefter väntar en 3 timmars lång färd upp i bergen, och jag måste erkänna att jag älskar dessa bussturer. Det är galet mysigt att sitta och lyssna på musik i sin iPod, titta på film pådatorn eller bara läsa en bra bok. Det är inte ofta man får tid till sådant. Ju längre man färdas desto vitare blir landskapet och till slut kör bussen på kringel-krokiga vägar som leder upp till hotellet. Hela byn är upplyst och laddar för en ny händelserik vecka (8).  Det blir inte mycket bättre än så!

Hoppas alla får ett underbart sportlov, det kommer i alla fall jag ha. Jag lär nog inte blogga särskilt mycket, det beror på hotellets internet. Jag ska dock försöka, annars ses och hörs vi om en vecka!

Later skaters

Ja, hela väskan är min - och nej, jag kan inte konsten att packa lätt.

Kommentarer
Postat av: Micaela

Älskar fjällen!

2010-02-20 @ 15:26:15
URL: http://specialorders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0